Home / Wszystkie pomysły / Pomysł na biznes: Agencja copywriterska
Pomysł na biznes: Agencja copywriterska

Pomysł na biznes: Agencja copywriterska

Słowo pisane było, jest i najprawdopodobniej będzie bezcennym wyrazem myśli, idei i pomysłów kolejnych pokoleń. Pomimo popularyzacji wszelkiego rodzaju środków przekazu wizualnego – chociażby technologii wideo, nadal słowo pisane pozostaje jednym z najważniejszych elementów ludzkiego życia.

Niekoniecznie musi ono znaleźć się w postaci drukowanej w naszych domach i firmach. Słowem posługujemy się na co dzień także przy czytaniu informacji w Internecie, czy przy poszukiwaniu pożądanych danych w wyszukiwarce internetowej. Dzięki słowom można prowadzić szeroko zakrojone akcje reklamowe. Stąd też zapotrzebowanie na „pisanie” jest na świecie duże i trudno oczekiwać, aby miało się to kiedykolwiek zmienić. Dlatego też pomysł otwarcia własnej agencji copywriterskiej, piszącej na zlecenie teksty i nie tylko, może być znakomitym sposobem na biznes. Jak tego dokonać?

Rejestracja działalności

Pomimo, że copywriter na gruncie polskiego prawa będzie uznany poniekąd za twórcę czy artystę, to jednak nie może on wykonywać zarobkowo w sposób zorganizowany, działalności osobistej. Chcąc otworzyć agencję copywriterską, świadczącą usługi dla osób fizycznych, prowadzących lub nie działalność gospodarczą, będzie musiał zarejestrować się w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Kluczowe jest przy tym podanie we wniosku CEIDG-1 właściwych kodów PKD ( Polskiej Klasyfikacji Działalności) odpowiadających charakterystyce prowadzonej firmy. Po rejestracji w CEIDG przychodzi czas na zgłoszenie przedsiębiorcy do ubezpieczenia społecznego w ZUS, jako płatnika składek oraz w Urzędzie Skarbowym jako czynnego podatnika podatku VAT. Później można już rozpoczynać prowadzenie normalnych działań w ramach otwartej działalności gospodarczej.

Lokalizacja działalności

Agencja copywriterska może z powodzeniem funkcjonować w trybie zdalnym, dlatego przedsiębiorca nie musi ponosić wstępnych kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, bowiem może ulokować swoją firmę we własnym domu. To najlepsza opcja dla początkujących przedsiębiorców, którzy mają ograniczony budżet na prowadzenie firmy copywriterskiej. Jedynym problemem przy tym może być konieczność spotykania się z potencjalnymi klientami. W dobie wysoko rozwiniętej komunikacji cyfrowej i elektronicznej przestaje mieć to dużego znaczenia. Na potrzeby spotkania z klientem można zaaranżować spotkanie biznesowe choćby w miejskiej kawiarni.

Wyposażenie biura

Agencja copywriterska musi posiadać odpowiedni sprzęt komputerowy. Nie jest tu wymagany komputer o dużej mocy obliczeniowej. Wystarczy zwyczajny laptop bądź komputer stacjonarny, choć notebook zawsze wygrywa konkurencję dzięki swojej mobilności. Dzięki niemu copywriter może wykonywać swą pracę niemalże wszędzie – w poczekalni u lekarza, na wakacjach, czy będąc na placu zabaw z dzieckiem. Komputer musi posiadać odpowiednie oprogramowanie tekstowe. W wersji oszczędnościowej można skorzystać z edytora tekstu Open Office, ale obecnie programy licencjonowane Microsoft Office nie są już tak drogie, jak jeszcze kilka lat temu. Do tego, niezbędnym oprogramowaniem będzie jeszcze antywirus. Komputer na potrzeby agencji copywriterskiej można kupić za kwotę do 2 tys. zł. Oprogramowanie tekstowe i antywirusowe to koszt rzędu kolejnych 700-800 zł. Potrzebna będzie też niekiedy drukarka, oprogramowanie księgowe oraz faks lub skaner. Urządzenie wielofunkcyjne dla agencji można kupić za kwotę 500-600 zł, zaś oprogramowanie księgowe za około 100-200 zł. Można samodzielnie prowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów, albo skorzystać ze wsparcia specjalistów, korzystając z usług księgowości online, za niską opłatą miesięczną.

Reklama usług

Na rynku w Polsce jest wielu copywriterów, ale najczęściej są to po prostu freelancerzy, którzy bez zakładania działalności gospodarczej, za skrajnie niską stawkę, piszą teksty. Klienci są coraz bardziej świadomi tego, że powierzanie im ważnych zleceń może być tragiczne w skutkach. Owszem, teksty zostaną być może napisane terminowo, ale już ich jakość będzie pozostawiała wiele do życzenia. Agencja copywriterska powinna zlecić stworzenie profesjonalnej strony internetowej dla promocji swoich usług. Koszt takiej strony wyniesie 2-3 tys. zł na początek. Później można pomyśleć o większym zaawansowaniu strony. Najważniejsze, aby prezentowała ona zakres usług świadczonych przez agencję oraz portfolio wykonanych projektów.

7.75 avg. rating (77% score) - 4 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top