Home / Wszystkie pomysły / Jak otworzyć agencję reklamową?
Jak otworzyć agencję reklamową?

Jak otworzyć agencję reklamową?

Reklama jest niewątpliwie dźwignią handlu. Znana jest od setek lat, choć nazwa „reklama”, czy pojecie marketingu nie ma aż tak długiej historii. Reklama nierozerwalnie związana jest z handlem, choć w dzisiejszych czasach do narzędzi reklamowych uciekają się również politycy, organizacje społeczne i charytatywne, a nawet kościoły, promując swoją działalność czy organizowane akcje. Reklama jest niezbędna do tego, aby komunikować się w sposób efektywny z rynkiem i docelowymi odbiorcami takiego przekazu. Dlatego też wciąż istnieje i wzrasta zapotrzebowanie na usługi reklamowe. Warto być może więc przemyśleć możliwość otwarcia agencji reklamy.

Zakres usług agencji reklamowej

Agencje reklamowe mogą mieć zróżnicowany zakres oferowanych dla klientów usług. Mogą oferować kompleksowe usługi kreacji kampanii reklamowych, ich planowania i przeprowadzenia, jak również mogą specjalizować się w danym typie reklamy – reklamie radiowej, telewizyjnej, outdoorowej i indoorowej czy reklamie internetowej. Zwłaszcza te ostatnie usługi w ostatnich latach cieszą się zwiększonym zainteresowaniem. Konkurencja w branży reklamowej jest ogromna. Nie brakuje renomowanych agencji, oferujących kompleksowe usługi reklamowe. Warto więc przemyśleć otworzenie własnej agencji reklamy internetowej, ponieważ jej działalność będzie bardzo perspektywiczna i będzie pociągała za sobą niższe koszty.

Jak rozpocząć działalność?

Działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu agencji reklamy internetowej trzeba rzecz jasna zarejestrować w urzędzie. W tym celu przedsiębiorca wypełnia formularz CEIDG-1, który jest jednocześnie zgłoszeniem rejestracyjnym do Urzędu Skarbowego i do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jeśli przedsiębiorca, przynajmniej na początku, nie zamierza zatrudniać żadnych pracowników na etat, czyli będzie prowadził jednoosobową działalność gospodarczą, w ciągu 7 dni od zarejestrowania jej w urzędzie musi zgłosić się do ZUS do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych. Jeśli będzie opłacał podatek VAT, będzie zmuszony jeszcze udać się do Urzędu Skarbowego i złożyć wniosek o rejestrację jako podatnik VAT czynny.

Koszty

Przy jednoosobowej działalności gospodarczej w formie agencji reklamy internetowej koszty początkowe jej otwarcia mogą być tak naprawdę minimalne, o ile przedsiębiorca sam dysponuje wiedzą i umiejętnościami w zakresie prowadzenia kampanii e-reklamy. Jeśli nie, będzie musiał wziąć udział w szkoleniach z zakresu reklamy w Internecie, prowadzenia kampanii linków sponsorowanych AdWords i kampanii AdSense i innych. Takie szkolenia kosztują od 1000 do nawet 3000 zł. Należy je jednak potraktować jako inwestycję we własny rozwój i rozwój swojej działalności gospodarczej.

Jako że usługi reklamy internetowej można świadczyć całkowicie w trybie zdalnym, bez spotkań z klientami, można taką działalność prowadzić z domu prywatnego. Stanowiskiem pracy będzie biurko czy stół i komputer. Inwestycją, jaką więc na wstępie będzie musiał dokonać przedsiębiorca, będzie zakup odpowiedniego, wydajnego sprzętu komputerowego. Nie może być to wysłużony komputer stacjonarny, tylko wysokiej klasy komputer osobisty, z podłączeniem do szerokopasmowego Internetu. Przedsiębiorca prowadząc agencję reklamy internetowej nie może sobie w praktyce pozwolić na to, aby w toku prowadzenia codziennej pracy, nie mieć dostępu do sieci internetowej. Koszt zakupu sprzętu komputerowego i instalacji łącza internetowego, zamknie się w 3-4 tys. zł. Inne koszty to koszty mediów, głównie energii elektrycznej. Nie powinny być wysokie, przy wykorzystywaniu w pracy zawodowej wyłącznie nowoczesnych sprzętów komputerowych.

Agencję reklamy internetowej trzeba wyposażyć w niezbędne oprogramowanie komputerowe m.in.:

  • programy graficzne,
  • programy do edycji tekstu,
  • programy do tworzenia dokumentów PDF,
  • program księgowy.

Łączny koszt oprogramowania może być znaczny, jeśli będziemy korzystali wyłącznie z najbardziej znanych programów, typu Photoshop czy Corel. Można je zmniejszyć korzystając z tańszych lub darmowych odpowiedników takich programów. Zamiast wykupować licencję na oprogramowanie Microsoft Office, można zainstalować na komputerze program Open Office. Podobnie z programem Photoshop – z powodzeniem zastąpi go na przykład program Gimp.

Agencja reklamy internetowej musi koniecznie posiadać własną stronę internetową. Zlecenie jej wykonania to kolejny koszt do poniesienia na początku prowadzenia działalności. Będzie to kwota 2-3 tys. zł za prostą, ale profesjonalną stronę www.

Artykuł powstał przy współpracy z:
Intelekto.pl – agencja marketingu internetowego
Marketinginternetowy.pl – portal poruszający tematykę reklamy i marketingu w internecie

4.22 avg. rating (45% score) - 9 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top