Home / Informacje / Drukarka do biura – jak i jaką wybrać?
Drukarka do biura – jak i jaką wybrać?
Employee using modern printer in office, closeup

Drukarka do biura – jak i jaką wybrać?

Wydajna drukarka biurowa jest jednym z najważniejszych urządzeń elektronicznych w każdym miejscu pracy. Przed dokonaniem zakupu warto zrobić rozeznanie i zapoznać się z parametrami technicznymi dostępnych na rynku modeli. Jakie urządzenie sprawdzi się najlepiej – atramentowe czy laserowe? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze drukarki do biura!

Drukarki biurowe – rodzaje, wady i zalety

Najpopularniejsze drukarki – drukarki atramentowe – pozwalają na drukowanie dokumentów tekstowych, kolorowych materiałów oraz zdjęć. Mają wiele zalet i zaledwie kilka wad. Są tańsze niż modele laserowe i z uwagi na zastosowaną w nich technologię mogą pracować niemal natychmiast po uruchomieniu. Ich wadą może być wysoki koszt eksploatacji (konieczny jest zakup tuszów).

Drukarki laserowe umożliwiają masowe drukowanie w niskiej cenie. W urządzeniach tego rodzaju toner rozprowadzany jest na papierze za pomocą lasera. Ich niewątpliwą zaletą są niskie koszty druku czarno-białego. Poza tym są one bardzo wydajne. Jeśli chodzi o wady, drukarki laserowe są przeważnie większe i głośniejsze od atramentowych. Koszt ich zakupu jest dość wysoki – drukarki laserowe monochromatyczne można kupić stosunkowo tanio, a drukarki laserowe kolorowe należą do nieco droższych urządzeń biurowych. Mimo to warto zainwestować w ich zakup – nie wymagają regularnej wymiany tuszów i zapewniają doskonałą jakość wydruków.

Drukarka laserowa czy atramentowa do biura?

Wybór uzależniony jest przede wszystkim od indywidualnych potrzeb i planowanych zastosowań urządzenia drukującego. Drukarka atramentowa to najbardziej uniwersalne rozwiązanie do małego biura, gdzie eksploatacja urządzenia nie jest duża, a ważna jest jakość wydruku – szczególnie kolorowego. To też najlepsza opcja, jeśli zależy Ci na cichej i energooszczędnej pracy. Drukarka laserowa będzie z kolei doskonałym rozwiązaniem, jeśli masz zamiar drukować dużo czarno-białych dokumentów i zależy Ci na niskich kosztach eksploatacji.

Jaka drukarka do biura? Najważniejsze parametry

Jednymi z najważniejszych kwestii wpływających na wybór drukarki biurowej są jej wymiary, cena i dodatkowe funkcje. W wielu przypadkach najlepszym rozwiązaniem może okazać się urządzenie wielofunkcyjne z wbudowaną kopiarką i skanerem. Oprócz tego koniecznie sprawdź parametry takie jak:

  • format wydruku i skanowania

Choć w wielu miejscach wystarczają urządzenia obsługujące format A4, w firmach zajmujących się grafiką lub projektowaniem warto pomyśleć o drukarkach obsługujących większe rozmiary – np. A3. Większy format przydaje się też wtedy, gdy w biurze drukuje lub skanuje się obrazy całkowicie wypełniające kartkę A4 (zapobiega wówczas obcinaniu krawędzi materiału).

  • rozdzielczość wydruku

Rozdzielczość to parametr, na który należy zwrócić szczególną uwagę, jeśli planuje się modyfikację rozmiaru drukowanych i skanowanych plików. Standardowa rozdzielczość (600 dpi) powinna wystarczyć w przypadku zwykłych wydruków. Do zdjęć i szczegółowych dokumentów optymalnym wyborem będzie 1200 dpi.

  • szybkość wydruku

Szybkość wydruku ma znaczenie dla każdego, komu zależy na czasie. Parametr określa się po tym, ile stron drukuje urządzenie w ciągu minuty. W przypadku niewielkich firm wystarczą urządzenia drukujące od 10 do 30 stron na minutę. Z kolei w dużych firmach, gdzie każdego dnia drukuje się wiele stron, najlepiej sprawdzą się drukarki, które są w stanie wydrukować w ciągu minuty powyżej 40 stron.

  • praca sieciowa

Trudno wyobrazić sobie współczesne biuro bez urządzeń z dostępem do Internetu. Wybierając drukarkę biurową, upewnij się więc, czy ma ona wbudowany moduł Wi-Fi. Bezprzewodowe łączenie ze smartfonami, z tabletami i innymi urządzeniami elektronicznymi znacznie usprawnia wykonywanie codziennych obowiązków.

  • funkcja dupleks

Opcja automatycznego drukowania na obu stronach papieru pozwala zaoszczędzić czas i materiał.

Profesjonalne drukarki biurowe – gdzie kupić?

Drukarki biurowe – jak każdy sprzęt elektroniczny – warto wybierać z pewnych źródeł. W ofercie sklepu internetowego Biurpap znajdziesz drukarki biurowe atramentowe i laserowe oraz urządzenia wielofunkcyjne od uznanych producentów, np. HP. Dostępne modele to zaawansowane urządzenia z wieloma dodatkowymi funkcjami, wyposażone w dotykowe ekrany, które pozwalają na szybką i intuicyjną obsługę drukarki.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top