Home / Informacje / FMCG – co to oznacza i dlaczego jest ważne?
FMCG – co to oznacza i dlaczego jest ważne?

FMCG – co to oznacza i dlaczego jest ważne?

FMCG to skrót od angielskich słów „fast-moving consumer goods”, które na język polski tłumaczy się jako „szybko zbywalne produkty konsumenckie”.

Dotyczy to tego typów towarów, które każdy człowiek kupuje codzienne lub niemal codziennie, jak na przykład produkty spożywcze, środki higieny osobistej, papierosy czy alkohol. Ponieważ większość tego typu rzeczy jest niezbędna do normalnego funkcjonowania, rzadko kiedy dostrzega się kryzys w tej branży, która jest zarazem jednym z najważniejszych elementów w strukturach krajowej gospodarki. Daje ona zatrudnienie pracownikom sklepów, firm dystrybucyjnych, dostawcom, itp., a obrót finansowy liczony jest w miliardach złotych miesięcznie.

Na rynku produktów szybko zbywalnych dominują nie tylko duże, globalne koncerny, jak np. Nestle czy Unilever, ale również i krajowi producenci, których marki konsumenci chętnie nabywają od lat. Dobrze jest zaopatrzyć swój sklep w najchętniej kupowane produkty FMCG, ponieważ dają one pewność szybkiej sprzedaży, a choć marża detaliczna nie jest na nich duża, sprzedawana codziennie duża ilość tego typu produktów niemal zawsze gwarantuje zysk. Hurtownie oferujące zaopatrzenie w takie produkty nie mogą narzekać na brak ruchu, ponieważ popyt na nie utrzymuje się nie tylko ciągłe na tym samym poziomie, ale również i systematycznie rośnie, co spowodowane jest zwiększającą się konsumpcją (więcej informacji na ten temat tutaj).

Branże związane z FMCG to również potężny rynek zatrudnienia w sektorze produkcyjnym, handlowym i logistycznym. Eksperci oceniają, że w przyszłości będą poszukiwani nie tylko i wyłącznie pracownicy fizyczni, ale także osoby wyspecjalizowane w konkretnych działaniach, na przykład specjaliści ds. marketingu czy handlu. Sektor produktów szybko zbywalnych to miejsce, gdzie kariera każdego może nabrać szybkiego tempa, a rotacja odbywa się non-stop. Prężnie rozwijająca się branża FMCG oznacza jednocześnie mniejsze bezrobocie, a co za tym idzie, wzrost PKB. W związku z powyższym, nie można nie zauważać, że jest ona jednym z fundamentów, na których opiera się intensywnie działająca gospodarka oraz ma znaczny wpływ na rozwój innych branż.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top