Home / Informacje / Jak założyć firmę krok po kroku
Jak założyć firmę krok po kroku

Jak założyć firmę krok po kroku

Założenie nowej firmy jest dziś coraz łatwiejsze. Niemniej jednak rozpoznanie różnić pomiędzy dostępnymi formami prawnymi i wybór najwłaściwszego rozwiązania nie jest taki oczywisty. Po dokonaniu wyboru stoi przed nami jeszcze konieczność przejścia przez proces rejestrowy i zadbania o wszelkie formalności we właściwym czasie. Czym różnią się formy prawne przedsiębiorców, jakie są koszty rejestrowe i jak założyć firmę w kilku krokach – odpowiedź niesie e-usługa Działu Prawnego.

10 prostych pytań

Jeśli zapytać prawnika, wybór najwłaściwszej formy prawnej dla planowanego biznesu, zależny jest od odpowiedzi na szereg pytań. Najpopularniejsze formy prawne dla prowadzenia działalności gospodarczej to między innymi: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka jawna, spółka komandytowa, spółka partnerska, spółka komandytowo-akcyjna, spółka akcyjna. Jak dokonać wyboru, który w najlepszy sposób przełoży się na nasze zamierzenia biznesowe? Zespołowi radców prawnych Działu Prawnego udało się opracować ankietę, która sprowadza się do 10 prostych pytań, ułatwiających poznanie różnic pomiędzy dostępnymi formami prawnymi. Odpowiedzi na poszczególne pytania przekładają się na sugerowane rozwiązania prawne. W ten sposób samodzielnie będzie można śledzić zależności pomiędzy udzielanymi odpowiedziami, a uzyskiwanymi zaleceniami i wybrać najlepiej dopasowane rozwiązanie. Proste rozwiązania tworzy się najtrudniej, ale to właśnie stworzenie przystępnego w treści narzędzia, zrozumiałego również dla laików, było najważniejszym celem autorów e-usługi „Załóż Firmę”.

1

Jeśli już wiemy w jakiej formie chcemy prowadzić biznes

Ustawodawca nieustannie pracuje nad uproszczeniem procedur związanych z zakładaniem firmy. Zamierzenia te służyć mają poprawie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i rozwojowi biznesu. Niemniej jednak przejście przez proces rejestrowy bez prawnika nadal dla wielu przedsiębiorców wydaje się niemożliwe. Pojawiają się pytania od czego zacząć, jak skonstruować umowę, kiedy złożyć dokumenty do sądu, a kiedy do urzędu skarbowego oraz gdzie uzyskać wymagane formularze. Dział Prawny zadbał o to, aby w e-usłudze Załóż Firmę wszystko dostępne było w jednym miejscu.

„Oś czasu”

Po dokonaniu wyboru najwłaściwszej formy prawnej serwis pomoże nam przejść przez proces zakładania nowej firmy, krok po kroku. Graficznie przedstawiona oś czasu pomaga wykonać wszystkie zaplanowane czynności w odpowiednim momencie. Każdy krok zmierzający do zarejestrowania firmy podsumowany jest listą koniecznych do wykonania czynności. Ich zaznaczenie sprawi, że o niczym nie zapomnimy i będziemy mogli przejść do kolejnego etapu. Poszczególne czynności zostały wyjaśnione w przystępny sposób. W serwisie dostępne są szablony wszelkich wymaganych do rejestracji dokumentów oraz formularzy. Ich właściwe wypełnienie możliwe będzie dzięki zaprezentowanym wzorom. E-usługę Załóż Firmę traktować więc można jako swoisty przewodnik, nie tylko po wyborze najwłaściwszej formy prawnej, ale również jako przewodnik po poszczególnych czynnościach rejestrowych. Po wykonaniu zaplanowanych czynności w każdej chwili można ponownie zalogować się do serwisu i przejść do kolejnego etapu rejestrowego. Wszystko dostępne jest w jednym miejscu, bez konieczności szukania rozwiązań w urzędach lub innych serwisach internetowych.

2

Korzyści dla przedsiębiorcy

Zalet korzystania z tak intuicyjnego rozwiązania nie trzeba długo szukać. Usługa płatna jest jednorazowo, a dostępna jest dla użytkownika przez okres, wymagany do rejestracji nowej firmy. Wszystkie wymagane prawem czynności opisane są w przystępny sposób, a związane z kolejnym krokiem rejestrowym dokumenty, formularze i wzory ich wypełnień, będą zawsze pod ręką. Po skutecznym założeniu nowej firmy serwis dodatkowo zapewnia darmowy dostęp do usługi „Dział Prawny”, umożliwiający m.in. skorzystanie z szeregu szablonów dokumentów przydatnych w działalności każdego przedsiębiorcy, a także z narzędzi służących uporządkowaniu dokumentów w firmie i wprowadzeniu elektronicznego ich obiegu.

Artykuł dostarczony przez serwis Dział Prawny

8.50 avg. rating (81% score) - 2 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top