Home / Wszystkie pomysły / Pomysł na biznes: Własna kwiaciarnia
Pomysł na biznes: Własna kwiaciarnia

Pomysł na biznes: Własna kwiaciarnia

Mając zmysł artystyczny i żyłkę przedsiębiorcy, można połączyć przyjemne z pożytecznym i otworzyć firmę zajmującą się artystycznym biznesem. Zalicza się do tej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, pospolicie nazywane po prostu kwiaciarniami.

Chcąc prowadzić kwiaciarnię nie trzeba ukończyć specjalistycznych kursów, ponieważ można w tym celu zatrudnić pracowników. Niemniej, znacznie łatwiej będzie prowadzić taki biznes samodzielnie, ponieważ w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej jej koszty będą znacznie niższe, niż w odniesieniu do działalności, w której zatrudnia się pracowników. Kursy florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt dużo – około 1000-1500 zł za cały kurs. Jak otworzyć własną kwiaciarnię?

Czy będzie to opłacalne?

Kwiaciarnie istnieją w każdym, nawet bardzo małym mieście. Zapotrzebowanie na usługi florystyczne nie maleje, co sprawia, że można pomyśleć o rozwoju biznesu w tej branży działalności gospodarczej. Jeśli chcemy otworzyć kwiaciarnię w wybranej lokalizacji, sprawdźmy, czy w naszym najbliższym sąsiedztwie nie ma konkurencji. Jeśli tak, to warto przeanalizować, czy w wybranej okolicy jest wystarczająco dużo potencjalnych klientów, aby móc powalczyć o miejsce dla własnej kwiaciarni.

Bardzo dobrze prosperują kwiaciarnie znajdujące się w pobliżu kościołów i cmentarzy, szpitali, dworców PKS i PKP oraz w pobliży lotnisk. W takich miejscach najczęściej kupuje się kwiaty. Niemniej, można znacznie zwiększyć zakres swojej oferty, oferując dekoracje florystyczne z dowozem do klienta. Innym pomysłem biznesowym na zwiększenie liczby kanałów obsługi klienta, jest oferowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Klient mógłby zamawiać kwiaty telefonicznie lub na stronie internetowej, a kwiaciarnia dostarczałaby je pod wskazany adres. Takie usługi nie są jeszcze zbyt popularne w Polsce, a kwiaciarnie oferujące je w sieci internetowej mają często wygórowane ceny. Lokalna kwiaciarnia, obsługująca tylko wybrany region, może obniżyć ceny takich usług i zdobyć dzięki temu większą liczbę klientów.

Jak zacząć?

Otwarcie kwiaciarni nie jest zbyt skomplikowane. Oczywiście, będzie trzeba zarejestrować własną działalność gospodarczą i znaleźć miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Później można pomyśleć o zleceniu budowy strony internetowej, na kształt prostego sklepu www, w którym będzie można zamawiać kwiaty. Strona internetowa pozwoli nam również na to, aby zaprezentować potencjalnym klientom nasze wcześniejsze realizacje, np. przystrajanie kościołów, dekoracje na sale weselne czy bukiety ślubne. Dzięki temu klient szybko będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z oferty takiej kwiaciarni.

Wynajęcie lokalu na kwiaciarnię to ważny etap uruchamiania takiej działalności. W kwiaciarni powinny panować odpowiednie warunki termiczne i wilgotnościowe. Warto więc wybrać lokal, w którym będzie można założyć klimatyzację, albo taki, który już ją posiada. Dzięki niższej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Problemem dla początkującej kwiaciarni będzie kwestia dostarczania świeżych kwiatów. Najtaniej będzie zaopatrzeniem zająć się samodzielnie, choć trzeba wiedzieć, że wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy kwiatowe lub bezpośrednio do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy takie kwiaty, które nam się podobają i które widać, że zostały świeżo ścięte.

Kwiatyagaty.pl - bukiety i dekoracje ślubne

5.69 avg. rating (58% score) - 13 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top