Jak się uczyć, to od najlepszych. Sprawdziliśmy, jakie sugestie dla małych firm mają stratedzy ds. marketingu internetowego ze Stanów Zjednoczonych. Gail Gardner nie ma wątpliwości – w 2015 roku trzeba być obecnym i widocznym w sieci. To cenna wskazówka również dla polskich przedsiębiorców. Zwłaszcza, że niektórzy rodzimi hostingodawcy wręcz rozpieszczają klientów.
Wspomniane słowa odnoszą się również do tych firm, których działalność jest całkowicie „offline”. Własna domena jest podstawą do zaznaczenia swojej obecności i aktywności. Świetnym sposobem na zbudowanie wizerunku fachowca w danej branży jest prowadzenie bloga z wartościowymi treściami. Jednak nie każdy ma czas, umiejętności czy środki na tego typu czynności. Dlatego na początek wystarczy strona-wizytówka firmy plus zaistnienie na portalach społecznościowych. Polscy przedsiębiorcy nadal z niechęcią podchodzą do promocji w sieci, więc stosunkowo niskim kosztem można zdobyć przewagę nad konkurencją.
Koszt hostingu?
Niewielki. Firma NetDC.pl oferuje tanie serwery www, których parametry gwarantują niezawodność i wydajność witryn internetowych. Pakiet „Start” oznacza wydatek wynoszący zaledwie 77,40 zł rocznie. W zamian klient otrzymuje: konto o pojemności 30 GB, miesięczny transfer 200 GB, nielimitowaną ilość kont pocztowych, bezpłatną domenę „.pl”, pełną, automatyczną i archiwizowaną kopię zapasową oraz całodobową pomoc techniczną. Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź https://www.netdc.pl/serwery-www
Jak widać pieniądze nie stanowią zapory uniemożliwiającej posiadanie funkcjonalnej strony internetowej.
Łatwiej sprzedać więcej poprzednim i obecnym klientom niż znaleźć nowych nabywców. Budowanie relacji z kontrahentami, a tym samym zdobywanie ich lojalności, to kolejny priorytet dla małych przedsiębiorców w Nowym Roku. Internet jest doskonałym środkiem do odniesienia sukcesu. Według specjalistów zza Oceanu, aby uniknąć złych recenzji należy ułatwić kupującym… narzekanie. I zawsze odpowiadać na zarzuty. Ludzie chcą, żeby ich głos był słyszalny. Rozwiązanie problemu zazwyczaj skutkuje pozyskaniem lojalnego klienta, który będzie czuł, że zależy Ci na jego opinii i satysfakcji z zakupów czy oferowanych usług.
W 2015 roku warto zadbać nie tylko o stronę internetową, ale i zachęcenie internautów do zapisania się do listy mailingowej. Dzięki temu z łatwością dotrzesz do klientów z promocjami, ofertami specjalnymi, a także podtrzymasz świadomość marki. Oczywiście nie jest łatwo tak zarządzać listą mailingową, aby generować sprzedaż na żądanie. Na szczęście w sieci znajdziesz olbrzymie zasoby użytecznych informacji.
Spore znaczenie dla widoczności strony małej firmy ma dopisanie jej do lokalnych katalogów oraz wykorzystanie usługi Google Moja Firma.