Home / Informacje / Lokalny biznes i jego miejsce w sieci
Lokalny biznes i jego miejsce w sieci

Lokalny biznes i jego miejsce w sieci

Wiele osób, które zakładają swój lokalny biznes, czy jest zakład fryzjerski czy też warsztat samochodowy, zastanawia się, czy warto zakładać dla niego stronę internetową. Zadają sobie pytanie, w przypadku niewielkiej firmy, która nie jest sklepem internetowym i działa jedynie w określonym regionie, ma to w ogóle sens… Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Dziś, w dobie Internetu, potencjalny klient, szukający informacji o interesującym go punkcie usługowym czy też sklepie stacjonarnym, rozpoczyna poszukiwania od wyszukiwarki Google. Wpisuje frazę określającą obiekt jego poszukiwań, jak na przykład „mechanik samochodowy Stryków”. Dlatego też każda firma powinna mieć swoją stronę internetową, która będzie zawierać jak najwięcej informacji o jej działalności, galerię zdjęć, dane teleadresowe oraz godziny działalności firmy. Zdarza się, że użytkownicy szukają w sieci strony dobrze im już znanego miejsca, by sprawdzić z pozoru dość prozaiczne sprawy, jak na przykład godziny otwarcia punktu, numer telefonu czy też dokładny adres, gdyż sami wiedzą, jak dojechać, ale żeby polecić zakład znajomemu, muszą podać mu także numer posesji, którego nie pamiętają. Dlatego też warto zainwestować w domenę i rozpromować ją w sieci. Dobrze jest prowadzić blog związany z działalnością firmy, jeśli jej profil na to pozwala. Można umieszczać na nim porady, informacje z branży, relacje ze zdarzeń.

Strona internetowa i co dalej?

Odpowiednio przygotowana strona internetowa jest pierwszym krokiem do promowania firmy w Internecie.

  • Jedną z możliwości jest rozpoczęcie kampanii SEM i SEO. Trzeba będzie przeanalizować słowa kluczowe, jakie do danej działalności pasują i sprowadzą na stronę zainteresowane działalnością firmy osoby. Tego typu dane, oraz wiele innych pozwala uzyskać usługa Google Analytics.
  • Ponadto w Internecie jest mnóstwo portali, których działalność polega na skupianiu informacji i opinii o firmach świadczących różnego rodzaju usługi. Firmy zamieszczają w nich swoje wizytówki z danymi i opisem swojej działalności, a użytkownicy mogą dodawać swoje opinie i komentować. Im więcej pozytywnych ocen i pochwał użytkowników, tym lepiej dla firmy.
  • Kolejną możliwością jest korzystanie z portali społecznościowych, jeśli tylko właściciel firmy ma pomysł na działania angażujące klientów. Rozwiązanie to pozwoli skupić wszystkich obecnych i potencjalnych klientów, zainteresowanych działalnością firmy, informować ich na bieżąco o nowościach w ofercie, prowadzić z nimi dialog, jak i zabawiać ciekawostkami związanymi z branżą, co ociepli wizerunek firmy. Ważne, żeby to były treści ciekawe. Dobrym rozwiązaniem jest także tworzenie i prezentowanie odbiorcom atrakcyjnych zdjęć swoich wyrobów (polecane w branży gastronomicznej, wytwórczej) oraz filmików instruktażowych (szczególnie popularne wśród salonów kosmetycznych i fryzjerskich, choć również zakład mechaniczny może pokusić się o instruktaże usuwania drobnych usterek).
  • Miejscem, w którym wiele osób szuka rozwiązania swoich problemów, są fora internetowe. Warto zarejestrować się na forach ze swojej branży i udzielać się jako ekspert, dawać ludziom wskazówki.
  • Potężnym narzędziem promocji dla niewielkich lokalnych biznesów są serwisy internetowe z opiniami. Jeśli więc firma jest rzetelna, dobrze wywiązuje się z powierzonych jej zleceń i klienci są zadowoleni, w portalach tych pojawią się pozytywne opinie, co będzie procentować w przyszłości. Dlatego też warto nawiązywać długofalowe relacje z klientami i dbać o ich opinię.

A jaki to ma związek ze strona internetową firmy? Informacja o niej znajdzie się w każdym z wyżej wymienionych portali, a zainteresowani z pewnością na nią trafią. Posiadanie strony firmowej o właściwej treści świadczy także o profesjonalizmie firmy.

Oferty polskich firm znajdziesz na aleo.com.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top