Z roku na rok przybywa chętnych na otwarcie własnej działalności. Tylko w 2013 roku
w KRS zarejestrowano aż 316 tysiÄ™cy nowych przedsiÄ™biorstw. Outsourcing staje siÄ™ atrakcyjnÄ… formÄ… współpracy. Wynajmowanie usÅ‚ug pozwala ograniczyć koszty maÅ‚ym przedsiÄ™biorcom, nie obniżajÄ…c jakoÅ›ci ich pracy. Na rynku dostÄ™pne sÄ… wirtualne dyski, internetowa ksiÄ™gowość, istnieje możliwość wynajÄ™cia miejsc do pracy czy lokali na spotkania biznesowe. Â
Miejsce pracy
Własny biznes wymaga odpowiedniego miejsca pracy. Jak wskazują badania przeprowadzone przez przez agencję OS&MG dla My Meeting Rooms ponad 55% jednoosobowych działalności ma biuro w domu lub mieszkaniu właściciela, a 41% firm wynajmuje salę na spotkania z pracownikami lub partnerami. Z raportu wynika również, że ponad 40% przebadanych osób najmuje sale, aby spotkać się z klientem. Taka forma pozwala wprowadzić do firmy znaczne oszczędności, dając możliwość profesjonalnego prowadzenia biznesu. Zaawansowana technologia i mobilność pozwala na sprawne przeprowadzenie spotkania, bez konieczności wynajmowania biura na stałe.
Platformy internetowe takie jak My Meeting Rooms umożliwiają rezerwację różnych miejsc, w zależności od potrzeb najmującego. W serwise dostępne są biura coworkingowe, sale konferencyjne, restauracje z oddzielnymi salami, czy mniej standardowe rozwiązania takie jak powierzchnie znajdujące się na ostatnim piętrze historycznego budynku PASTy czy Studio N16, mieszczącego się w zabytkowej kamienicy. Dzięki takim rozwiązaniom można ograniczyć koszty najmu biura o średnio 600 zł. Ponadto najmujący mogą dostosować miejsce do swoich potrzeb. Dobierając sprzęt biurowy, catering czy zaplecze techniczne. Jest to duża oszczędność czasu a także wygoda dla osoby organizującej spotkanie.
Z drugiej strony zarządcy nieruchomości mogą zwiększyć rozpoznawalność swojego miejsca
i czerpać zyski z niewykorzystanej w pełni powierzchni biznesowej.
Dokumenty w chmurach
Cloud computing cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Usługa ta polega na trzymaniu dokumentów w tzw. chmurze. Zaletą jest łatwy dostęp do danych, jak również przechowywanie kopii zapasowych plików. Cena serwera w chmurze zależy od konfiguracji, którą jest zainteresowany użytkownik, a opłaty są naliczane z dokładnością co do godziny. Dzięki temu ponoszone są tylko realne koszty. Przeciętne, roczne koszty utrzymania standardowego serwera w średniej wielkości firmie wynoszą nawet 30 tysięcy złotych,
z kolei obsługa chmury to koszt około 75 zł miesięcznie.
Outsourcing
Outsourcing jest najlepszym rozwiązaniem dla jednoosobowych i małych firm
w prowadzeniu dużych projektów. Daje możliwość zlecania zadań podwykonawcom, nie ponosząc kosztów ich utrzymania.
Pozwala również zredukować koszty związane z zakupem sprzętu biurowego oraz oprogramowania. Rozwiązanie to daje możliwość korzystania z usług najwyższej jakości
w cenie akceptowalnej dla małych przedsiębiorstw. Powierzając pracę specjalistom
z różnych branży, można budować wizerunek firmy na rynku, sprawnie zarządzając firmowym portfelem.
Internetowa księgowość
Na rynku dostępnych jest już coraz więcej różnego rodzaju oprogramowań, które można dostosować do potrzeb firmy. W wielu przypadkach, kiedy schemat wystawiania faktur
i płatności wygląda podobnie, warto przy pierwszym kontakcie z wirtualnym księgowym skonsultować się z fachowcem, w celu ustawienia niezbędnych konfiguracji.
W ten sposób księgowość zostanie sprawnie poprowadzona przez wirtualnego pracownika. Do usług księgowych wliczane są również dodatkowe opcje, takie jak porady eksperta czy możliwość skorzystania z dodatkowych dokumentów.
My Meeting Rooms to platforma stworzona dla właścicieli lokali, w których mogą się odbywać spotkania biznesowe. Chcemy, aby Twoi klienci mieli możliwość znalezienia odpowiedniego miejsca w dogodnym dla siebie terminie i lokalizacji. Bez komplikacji, tracenia czasu i pieniędzy.
Więcej na:
- http://www.mymeetingrooms.pl/
- https://www.facebook.com/Mymeetingrooms?fref=ts
- http://www.pinterest.com/mymeetingrooms/
Przykładowy zrzut ekranu: