Home / Informacje / Umawianie spotkaÅ„ – jak zwiÄ™kszyć efektywność pracy?
Umawianie spotkaÅ„ – jak zwiÄ™kszyć efektywność pracy?

Umawianie spotkaÅ„ – jak zwiÄ™kszyć efektywność pracy?

Dynamiczny rozwój firmy, wprowadzanie nowych usług i produktów, a może właśnie jakieś niepokojące zjawiska – niezależnie od tego, w jakim momencie rozwoju jest twoja firma, każdy etap jest tym właściwym, aby zadbać o poszerzenie puli klientów, pozyskanie atrakcyjnych leadów oraz zwiększenie sprzedaży. Jak jednak zrobić to efektywnie, nie obarczając pracowników dodatkowymi zadaniami? Odpowiedź stanowi outsourcing usług.

Pracownik, który musi wykonać wszystko…

Nie da się całkowicie zrezygnować z działań związanych z realizacją głównych zadań firmy – trzeba wykonać pewne czynności, zadbać o kontakt z kontrahentami, akwirować nowych klientów. Jednocześnie jednak pracownik musi realizować cele zamierzone przez firmę – połączenie tych dwóch rzeczywistości, tak koniecznych i uzupełniających się, jest często trudne i wymaga dodatkowych nakładów tak czasu, jak i środków finansowych, np. na przeszkolenie pracowników z dodatkowych umiejętności czy zatrudnienie nowego personelu.

To dlatego outsourcowanie rozmaitych usług zarówno w sektorze B2B, jak i B2C staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu i zapewnienie pracownikom możliwości maksymalnego, efektywniejszego skupienia się na ich strategicznych zadaniach, bez tracenia uwagi na towarzyszące im procesy.

Firmy takie jak IPT Call Center skupiajÄ… siÄ™ na dostarczeniu swoim partnerom narzÄ™dzi, metod pracy i rozwiÄ…zaÅ„, które pozwalajÄ… na zwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci prowadzonych dziaÅ‚aÅ„. Wyobraźmy sobie hipotetycznÄ… sytuacjÄ™: pracownik dziaÅ‚u handlowego ma za zadanie zwiÄ™kszyć sprzedaż produktów. W tym celu musi rozpocząć akwizycjÄ™ – zanim dojdzie do skutecznego pozyskania klientów, konieczne jest zdobycie kontaktów do osób, które bÄ™dÄ… zainteresowane współpracÄ…. Wykonuje wiÄ™c liczne telefony albo rozsyÅ‚a mailingi – uzyskuje z nich jakiÅ› odsetek odpowiedzi pozytywnych. W miÄ™dzyczasie zajmuje siÄ™ swoimi dotychczasowymi obowiÄ…zkami – przygotowuje umowy, dba o bieżącÄ… obsÅ‚ugÄ™ klienta. Potem wraca do nowych celów: przeprowadza rozmowy, próbuje umówić siÄ™ na spotkanie, by móc przedstawić ofertÄ™ swojej firmy i pozyskać nowego klienta. Z tej puli kontaktów, które pozyskaÅ‚, udaje mu siÄ™ wreszcie umówić kilka spotkaÅ„, na które musi siÄ™ przygotować, stworzyć oferty lub przygotować audyty. Wreszcie udaje mu siÄ™ pozyskać paru klientów, dla których natychmiast zaczyna przygotowywać szczegółowe projekty, wyceny… Jak Å‚atwo siÄ™ domyÅ›lić, taki model pracy nie sÅ‚uży ani wydajnoÅ›ci, ani efektywnoÅ›ci.

… czy pracownik, które może skupić się na efektywnej pracy?

Jeśli w tym momencie postawimy na outsourcing usług, możemy zdjąć z pracownika część obowiązków, które są niezbędne, ale nie stanowią clue zamierzonego celu. Wiele firm decyduje się więc na zlecenie zewnętrznym podmiotom na przykład czynności związanych z umawianiem spotkań. Jak to wygląda w praktyce?

Przede wszystkim pracownik nie musi samodzielnie prowadzić żmudnej kwalifikacji klienta – profesjonalne call center zajmuje się zdobyciem wartościowym kontaktów, uporządkowaniem przydatnych informacji i wstępnym etapem zainteresowania potencjalnego klienta. Efektem jest umówienie spotkania z osobami, które w przyszłości mogą stać się cennymi partnerami twojej firmy. IPT Call Center w swojej praktyce ma również m.in. prowadzenie kalendarza spotkań dla handlowców.

Istotne w takich działaniach jest budowanie wizerunku firmy – dlatego outsourcowane usługi nie są oderwane od profilu firmy, ale budują model komunikacji spójny z wizją zleceniodawcy. Dzięki temu pozyskiwany klient nie odczuwa, że w rzeczywistości jest obsługiwany przez różne podmioty.

Dodatkową zaletą outsourcingu jest możliwość współpracy z profesjonalnym zespołem, który pomaga ocenić strategię marketingową i komunikacyjną firmy – twój zespół natomiast może skupić się na realizacji celów strategicznych, bez rozpraszania się innymi obowiązkami.

Więcej o usłudze outsourcingu w formie umawiania spotkań znajdziecie na http://iptcc.pl/oferta/umawianie-spotkan/.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top