Home / Informacje / Crowdfunding – finansowanie społecznościowe
Crowdfunding – finansowanie społecznościowe

Crowdfunding – finansowanie społecznościowe

Mamy doskonały pomysł na biznes, event, wyprawę w Himalaje pod hasłem ekologicznym, książkę, e-book i nasz pomysł wciąż pozostaje tylko pomysłem. Nie realizujemy marzeń z prostej przyczyny – brakuje nam pieniędzy. Dzięki internetowi ta sytuacja już ulega zmianie. Coraz popularniejsze staje się bowiem finansowanie społecznościowe czyli crowdfunding.

Co to jest crowdfunding?

Najprościej rzecz ujmując jest to forma finansowania różnego rodzaju pomysłów, przedsięwzięć, projektów przez inne osoby czy też określoną społeczność zorganizowaną wokół danego konceptu. Ty dajesz pomysł, oni – pieniądze. Zainteresowani urzeczywistnieniem pomysłu wpłacają więc drobne, jednorazowe sumy na jego realizację. Kto może być pomysłodawcą? Każdy, tak jak każdy może wspomóc interesujący go projekt.

Jakie projekty mają szansę na realizację?

Crowdfunding nie ma praktycznie ograniczeń. Każdy projekt może więc zostać sfinansowany. Projektem może być więc każde niemal przedsięwzięcie biznesowe, kulturalne, naukowe czy społeczne. Każdy pomysł może zostać zrealizowany, jeśli tylko znajdzie zainteresowanie wśród odbiorców. Może to być założenie firmy, fundacji, realizacja zlecenia, wprowadzenie na rynek nowego produktu, kampania reklamowa czy pozycjonowanie strony. Finansowanie społecznościowe może pomóc w produkcji ciekawego filmu, realizacji widowiska operowego czy sztuki teatralnej. Wystawa malarska? Badania naukowe? Kampania wyborcza? Dlaczego nie.

W jaki sposób zainteresować pomysłem odbiorców?

Odpowiedź nasuwa się szybko – medium społecznościowym jest Internet. To sieć pozwala na łatwe informowanie o projektach i pomaga w tworzeniu wokół nich społeczności. To za sprawą internetu zaistniał właśnie crowdfunding. W tym celu powstają specjalne portale internetowe, które umożliwiają prezentację pomysłów, jak i ich finansowanie poprzez zorganizowaną społeczność zainteresowanych osób. Kolejny sposób to blogi i serwisy społecznościowe.

Crowdfunding to źródło kapitału do zdobycia, to pomoc w realizacji marzeń. Dlaczego więc nie skorzystać z możliwości, którą oferuje nam Internet?

9.50 avg. rating (91% score) - 4 votes

Jeden komentarz

  1. Właśnie, czemu nie skorzystać i nie spróbować. Pomysły odłożone na półkę nigdy nie zostaną zrealizowane a crowdfunding może pomóc im zaistnieć, urzeczywistnić się i dać satysfakcję projektodawcy jak i wspierającym. Crowdfunding udziałowy to doskonała forma pozyskiwania funduszy na działalność biznesową. W Polsce dopiero raczkuje, na świecie już hula (crowdcube w Wielkiej Brytanii pomogło już sfinansować 80 start upów na ponad 16 mln funtów). W Polsce się zaczyna – http://www.crowdangels.pl – jedyny portal dedykowany tylko crowdfundingowi udziałowemu.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top