Home / Wszystkie pomysły / Pomysł na biznes: Agent ubezpieczeniowy
Pomysł na biznes: Agent ubezpieczeniowy

Pomysł na biznes: Agent ubezpieczeniowy

Ubezpieczenia majątkowe i osobowe stają się coraz bardziej popularne w Polsce. Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto decydował się na wykupienie polisy ubezpieczeniowej, jeśli nie była ona obowiązkowa. Kupowaliśmy ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej dla samochodu, ponieważ jest to konieczne. Dziś coraz częściej dbamy o ubezpieczenie swojego domu lub mieszkania, ubezpieczenie życia i zdrowia, jak i ubezpieczenia najbliższych nam osób.

PoszukujÄ…c najlepszej oferty klienci czÄ™sto wybierajÄ… siÄ™ do agentów ubezpieczeniowych, gdzie mogÄ… uzyskać kilka ofert w jednym miejscu – nie tracÄ…c czasu na samodzielne poszukiwania najlepszej opcji ubezpieczeniowej. Otwarcie firmy agenta ubezpieczeniowego może wiÄ™c być w dzisiejszych warunkach rynkowych, doskonaÅ‚ym pomysÅ‚em na biznes. Jak rozpocząć dziaÅ‚alność jako agent ubezpieczeniowy?

Jak działa agencja ubezpieczeniowa?

Agent ubezpieczeniowy w świetle prawa prowadzi agencję ubezpieczeniową, która sprzedaje usługi ubezpieczeniowe kilku towarzystw ubezpieczeniowych. Agenci ubezpieczeniowi mogą prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, co będzie najlepszą opcją dla młodych przedsiębiorców, dopiero rozpoczynających działalność w tej branży. Agent ubezpieczeniowy nie musi pracować w pełnym wymiarze godzin. Ubezpieczenia mogą być jego dodatkowym zajęciem. Jeśli jednak decydujemy się na otwarcie stacjonarnej agencji ubezpieczeniowej i liczymy na zyski z niej, musimy poświęcić się tej pracy w 100%.

Model biznesowy działalności agenta ubezpieczeniowego jest bardzo prosty. Sprzedaje on ubezpieczenia z oferty Towarzystw ubezpieczeniowych, z którymi zawiązał współpracę. Jeśli uda mu się podpisać umowę ubezpieczeniową z klientem, uzyskuje prowizję wynegocjowaną z Towarzystwem. Im więcej umów podpisze, tym więcej zarobi. Agent ubezpieczeniowy w rzeczywistości pracuje jako pośrednik pomiędzy ubezpieczalnią a klientem.

Formalności

Rozpoczynając działalność jako agent ubezpieczeniowy należy zarejestrować firmę w CEIDG lub w rejestrze przedsiębiorców w KRS. Do ewidencji działalności gospodarczej wpis uzyskują wszystkie osoby fizyczne, wypełniając wniosek CEIDG-1. Agent ubezpieczeniowy, aby prowadzić działalność ubezpieczeniową, musi spełniać warunki uwzględnione w ustawie o pośrednictwie ubezpieczeniowym. Taka osoba powinna:

• Posiadać pełną zdolność do wykonywania czynności prawnych,

• Mieć co najmniej średnie wykształcenie i dyplom ukończenia szkoleń oraz egzaminu na agenta ubezpieczeniowego,

• Mieć nieposzkalowaną opinię, tj. nie być osobą karaną.

Przyszły agent ubezpieczeniowy po zdaniu egzaminu zawodowego wpisywany jest do rejestru agentów ubezpieczeniowych. Powinien on zawrzeć przed rozpoczęciem wykonywania właściwych zadań w ramach swojej działalności gospodarczej, zawrzeć umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia takiej firmy. Jest to niezbędne, bowiem agent ubezpieczeniowy ponosi pewną prawną odpowiedzialność cywilną.

Koszty otwarcia działalności

Agent ubezpieczeniowy niekoniecznie musi mieć własne biuro czy punkt sprzedaży usług ubezpieczeniowych, choć oczywiście nie jest to wykluczone. Może on działać w formie agenta terenowego, spotykając się z potencjalnymi klientami w ich domu czy w miejscu zatrudnienia lub prowadzenia działalności. Firmę w takim wypadku agent rejestruje na adres swojego zamieszkania.

Jeśli jednak przedsiębiorca chce prowadzić stacjonarną agencję ubezpieczeniową, powinien wynająć niewielki lokal z małym zapleczem socjalnym, w dobrej lokalizacji. Trzeba wybrać lokal położony w miejscu dużego przepływu potencjalnych klientów np. w centrum miasta. Koszt wynajęcia takiego lokalu może być zróżnicowany, z uwagi na miasto, w którym przedsiębiorca funkcjonuje i na jego położenie w mieście.

Chcąc pracować jako agent ubezpieczeniowy musimy liczyć się z kosztem zakupu solidnego komputera z drukarką. Najlepiej, aby był to laptop, z którym można by się wybrać do klienta. Koszt takiego laptopa to około 2500-3000 zł. Drukarka nie będzie pociągała za sobą wysokich kosztów. Dobre urządzenie wielofunkcyjne, z kopiarką, drukarką i skanerem, kupimy za około 500-600 zł. Agent ubezpieczeniowy musi jeszcze mieć telefon do kontaktów z klientami. Kupując go wraz z abonamentem telefonicznym, będziemy płacić za niego nie więcej niż 100 zł miesięcznie.

 

7.00 avg. rating (72% score) - 1 vote

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top