Home / Informacje / Co trzeba wiedzieć przed założeniem firmy?
Co trzeba wiedzieć przed założeniem firmy?

Co trzeba wiedzieć przed założeniem firmy?

Mówi się, że dobry pomysł na biznes, to połowa sukcesu, reszta to ciężka praca i szczęście. Jeśli mamy już ten niepowtarzalny pomysł warto go w cielić w życie. Według strategi błękitnego oceanu lepiej jest być pierwszy niż najlepszym. Bycie pionierem w jakiejś dziedzinie biznesu daje nam wielkie pole do popisu. Stajemy się jedynymi panami błękitnego oceanu. Jako pionierzy, sami ustalamy zasady panujące na oceanie, nie podlegamy nikomu, a nasza przestrzeń do działania jest niemal nieograniczona. Bycie najlepszym automatycznie zmusza nas do ciągłej walki o swój skrawek już nie błękitnego, a czerwonego od krwi oceanu.

Warto sprawdzić: Jak założyć firmę? (Informacje dla startupów)

Każdego dnia stajemy do walki z naszymi konkurentami o skrawek naszego oceanu. Błękitny ocean jest metaforą wolnego rynku, na którym przyjdzie nam walczyć i ginąć w pogoni za klientem. Jedyną szansą dla młodego przedsiębiorcy, aby zaistnieć na rynku jest znalezienie niszy i stać się liderem oceanu, zanim nadpłyną głodne i krwiożerce rekiny. Dzięki takiemu zabiegowi do grona miliarderów dołączył Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka. Jeżeli masz już swój własny autorski pomysł to, przeanalizuj go pod względem przydatności według sekwencji strategi błękitnego oceanu.

1. Użyteczność dla nabywcy – musisz być pewien, że twój produkt zawiera wyjÄ…tkowe elementy dziÄ™ki, którym nabywca wybierze wÅ‚aÅ›nie twój, a nie konkurencyjny produkt. Bez zaliczenia tego punkt nie ma nawet co ruszać z realizacjÄ… swojego produktu, ponieważ zazwyczaj ryzyko porażki jest zbyt wielkie.

2. Cena – sprawdź, czy cena twojego produktu jest odpowiednia dla masowego nabywcy. Zazwyczaj, gdy jesteÅ› pionierem w danym biznesie możesz spokojnie regulować cenÄ™ swojego produktu, ale nie możesz z tym przesadzić, ponieważ najważniejsze na poczÄ…tku twojej przygody z biznesem jest zdobycie zaufania klientów, a wysokÄ… cenÄ… tego nie osiÄ…gniesz. Ważne jest również wczeÅ›niejsze zbadanie przyszÅ‚ych nabywców twojego produktu pod kontem możliwoÅ›ci finansowych.

3. Koszt – kolejnym krokiem jest oszacowanie kosztu realizacji twoich marzeÅ„. Musisz wiedzieć, ile wynosi cena jednostkowa twojego produktu,aby wÅ‚aÅ›ciwie naliczyć swojÄ… marże i nie ponieść nieoczekiwanych strat już na poczÄ…tku swojej drogi. PowinieneÅ› zadbać, aby koszty byÅ‚y jak najniższe.

4. Zastosowanie – musisz zbadać jakie jeszcze stojÄ… przed tobÄ… przeszkody i wymyÅ›lić jak je pokonać. Pomocna w tym może być analiza SWOT, która ujawni mocne i sÅ‚abe strony twojego produktu, ale również zagrożenia i szanse jakie przed tobÄ… stojÄ….

Po przeanalizowaniu swojego produktu według tej strategi możesz zacząć wprowadzanie swojego marzenia w życie, pamiętaj jednak, że aby odnieść sukces prócz dobrego pomysłu potrzeba pozytywnego nastawienia i wiary we własne siły.

5.00 avg. rating (55% score) - 4 votes

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone są gwiazdką *

*

Scroll To Top